ده‌ها کشته و صدها زخمی در زلزله غرب کشور (عکس)
نوشته شده توسط : ب

ده‌ها کشته و صدها زخمی در زلزله غرب کشور (عکس)


زلزله غرب کشور

ده‌ها کشته و صدها زخمی در زلزله غرب کشور

مرکز مطالعات زمین شناسی آمریکا می گوید که مرکز زلزله غرب کشور که ساعات دیروقت شب به وقت محلی روی داد در جنوب شهر حلبچه بوده است. مرکز زمین شناسی آمریکا عمق آن را ۳۳.۹ کیلومتری از سطح زمین اعلام کرد. این زلزله استان های غربی ایران را به شدت لرزاند و خسارات سنگینی به بار آورد.
به گزارش 1ملت  براساس آخرین گزارش ها تعداد جان باختگان زلزله غرب کشور به 164نفر رسیده است. تعداد مصدومان نیز بیش از 1500نفر اعلام شده است. این آمار براساس اخرین گزارشها تا ساعت 5 و سی دقیقه بامداد روز دوشنبه است. در همین حال استانداری کرمانشاه از امروز سه روز را عزای عمومی در این استان اعلام کرده است.

زلزله غرب کشور

 زلزله غرب کشور
 شب گذشته زلزله‌ای به بزرگی هفت و دو دهم بخش‌های وسیعی از شمال شرقی عراق و غرب ایران را لرزانده و باعث مرگ ده ها نفر شد.

ده‌ها کشته و صدها زخمی در زلزله غرب کشور (عکس)

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار تلفات زلزله غرب کشور را اعلام کرد. قاسم جان بابایی گفت: «زلزله غرب کشور تاکنون 164 کشته و 1568 مصدوم داشته است.»
با وجود اینکه زلزله غرب کشور، شب گذشته تقریبا تمام استان های غربی و مرکزی کشور را در بر گرفت اما بیشترین خسارت ها و تلفات ان در استان کرمانشاه بوده است. در این استان نیز سرپل ذهاب، قصر شیرین، اسلام آباد غرب و دالاهو بیش از دیگر شهرها خسارت دیده اند.
بیشترین کشته ها در شهرستان سرپل ذهاب و قصر شیرین بوده است.
 علت آمار بالای کشته ها در سرپل ذهاب نزدیکی به کانون زلزله است.
دکتر مهدی زارع، عضو هیات علمی پژوهشگاه بین المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، به خبرگزاری ایسنا گفت: “این زلزله در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه امشب یکشنبه ۲۱ آبان ماه در ۳۰ کیلومتری شمال غرب سرپل ذهاب و ۳۲ کیلومتری جنوب غرب حلبچه رخ داده است…. این زلزله را حدود ۱۵۰ میلیون نفر در ایران و عراق و در هر دو پایتخت احساس کردند.”
براساس  گزارش های تنها بیمارستان سرپل ذهاب کاملا تخریب شده است.
دقایقی پس از وقوع زلزله نیروهای امدادی به محل اعزام شدند. حسن روحانی رییس جمهور به وزیر کشور دستورات لازم در مورد امداد رسانی را ابلاغ کرده است.

ستاد بحران کشور نیز تشکیل شده است.

برق برخی مناطق زلزله زده هنوز وصل نشده است. در ساعات اولیه زلزله برق استان های کرمانشاه و ایلام قطع شده بود. مقامات محلی امیدوارند برق سرپل ذهاب تا ساعاتی دیگر وصل شود.
به گفته وزیر کشور عملیات آواربرداری در نقاط مختلف آغاز شده است. پیش بینی می شود که تعداد کثیری هنوز زیر آوار گرفتار باشند.
 مرکز مطالعات زمین شناسی آمریکا می گوید که مرکز زلزله که ساعات دیروقت شب به وقت محلی روی داد در جنوب شهر حلبچه بوده است. مرکز زمین شناسی آمریکا عمق آن را ۳۳.۹ کیلومتری از سطح زمین اعلام کرد.
این زلزله در شمال عراق نیز خسارات زیادی به بار اورده است. هنوز آمار دقیقی از تلفات آن در عراق در دست نیست.
این زمین لرزه غیر از ایران و عراق در کشورهای، لبنان، کویت، ارمنستان و … نیز احساس شده است. در ایران استان های کرمانشاه، کردستان، ایلام  و همدان بیشتر در معرض آن قرار گرفتند.
 در ساعات اولیه زلزله غرب کشور مردم در شهرهای مختلف وحشت زده به خیابان ریختند. براساس گزارش ها بسیاری تا پاسی از شب به خانه هایشان بازنگشتند و عده ای نیز ترجیح دادند شب را بیرون از خانه و در هوای سرد سر کنند.
  عمق زلزله غرب کشور سی و چهار کیلومتر اعلام شده است.
 زلزله غرب کشور
 گستره مناطقی که زمین‌لرزه در آن‌ها احساس شده است. به نوشته «مرکز لرزه‌نگاری اروپایی-مدیترانه‌ای» این زمین‌لرزه هرچند گستره وسیعی داشته، اما احتمالا خسارات چندانی نداشته است.

 تعطیلی مدارس ایلام و کرمانشاه  در پی زلزله غرب کشور

 به دلیل خطرات احتمالی وقوع زلزله روز دوشنبه مورخ 22 آبان ماه تمامی مدارس دوره های تحصیلی سطح استان کرمانشاه در گروه صبح و ظهر تعطیل است.
همچنین مدارس ایلام هم نیز در نوبت صبح تعطیل شدند.
  وزارت آموزش و پرورش هم در پی وقوع زلزله غرب کشور اطلاعیه ای صادر کرد و از مدیران مدارس خواست قبل از ورود دانش آموزان حتما وضعیت بنای مدارس را کنترل کنند.

اعلام 3 روز عزای عمومی در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه  اعلام کرد با هماهنگی صورت گرفته با نماینده ولی فقیه در استان، از روز دوشنبه (۲۲ آبان) سه روز در استان عزای عمومی اعلام می‌شود. کلیه دستگاه‌های اجرایی تا اطلاع ثانوی به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش هستند.




:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: